12 okt. 2010

En liten paus i vardagen

tog jag idag efter jobbet. Åkte ner till en strand i närheten. Satt där och läste, lyssnade på musik, tårar vällde fram ibland när jag lyssnade på orden i de olika sångerna. Jag blundade och njöt en stund av vattnets kluckande, solens värme och lugnet. Jag var där helt själv i över en timme. När jag satte mig i bilen för att åka hem var jag ganska kall, men varm inombords och randig i ansiktet där min foundation hade försvunnit från tårarna...

Det är många tankar och känslor som går genom mig just nu. Jag vrider och vänder på allt, analyserar och bestämmer hur jag ska se på livet och min framtid. Tänker lite som de små rumpnissarna i Ronja Rövardotter "varför gör de (jag) på detta viset?" Vad är mitt motiv?

Det är befriande att gå genom denna process även om det är både läskigt och nytt. Läskig för att jag tar nya steg i en riktning där jag aldrig har varit förut, och nytt för de omkring mig som kanske inte kommer ge sitt stöd...

Bild jag tog idag när jag var där


http://www.youtube.com/watch?v=9HmDtYlpJmI&feature=related
Denna sång rörde mig till tårar
Klipp, klistra och njut!

Nya tider står för dörren...



3 kommentarer:

  1. Jag med! Heja min finaste syster! <3 <3

    SvaraRadera
  2. Oj,det var ett riktigt vackert klipp! Så mycket fina bilder, och en härlig text. Kram

    SvaraRadera