10 feb. 2013

Ja ha... då har det gått 1 år och tre månader sen jag skrev något här på bloggen.
Vart ska jag nu börja? Äh...jag skriver om hur allt ser ut idag. 

Vi är inne på vår sista termin på Banyan. Det känns oroligt att, till sommaren, inte ha någon att ringa till eller fråga "hur gör vi nu" längre. Det har varit en stor trygghet att ha en välinsatt, utbildad och duktig person i ryggen i alla uppförsbackar - för uppförsbackar har vi verkligen haft.

Martin är nog ett praktexempel på hur bra det kan gå med denna sortens intensivträning. Jag tittar på filmklipp från tidigare inlägg här på bloggen...han har gjort enorma framsteg. Satt sent igår kväll (natt) och läste det jag har skrivit här. Tårar och små leenden på läpparna omväxlade varandra. Imorse tittade vi på en timmes lång videoinspelning av Martin som nyfödd. Han var även med själv och tittade. Oj vad tårarna rann nerför kinderna. Tårar av glädje - för att just han kom till oss. Tårar av sorg för att min lilla pojke, som var så frisk och glad, bara "försvann". Och tårar av lättnad för att vi kommit så här långt i att hjälpa honom "tillbaka". Vilken kamp det har varit!

För ett drygt år sen adopterade vi en liten hund som heter Amor. Ni kanske tänker: "men kära nån...har hon inte nog så det räcker...så skaffar de en HUND!". Men, är det något som har hjälpt mig att klara av vardagen, så är det denna lilla underbara hund; en gåva från universum - till mig! Min 14-åriga dotter och jag var ute på en längre promenad tillsammans häromkvällen. Hon sa då att vi hade blivit en mycket bättre familj sen han kom till oss. "Vi gör och är så mycket mer tillsammans nu än innan han kom till oss". Till saken hör väl även att vi har skalat ner, ganska ordentligt, på krav och aktiviteter. Det var så härligt att höra hennes tankar och känslor!
Världen finaste Amor!


Kul med Youtube ;o) 
Denna lilla snutt är från 2012-07-20
Hade aldrig tänkt mig att han skulle prata engelska så här tidigt i sitt liv!

Klockan är mycket nu och dagen imorgon, och hela veckan för den delen, är fullspäckad. Skolmöte för Martin, skolmöte för Erik och skolmöte för Eva.... Hjälp mig! Ork sökes! KRAM!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar